Skip navigation Menu

Monitoring & Management

Inzicht en 'in control'

wentzo-boog

Wat gebeurt er op je netwerk? Nu, maar ook de afgelopen maanden en belangrijker: wat brengt de toekomst? Is je netwerk robuust genoeg als de trend doorzet die al even waarneembaar is? En wat zijn nu echt de netwerkervaringen van die ene specifieke gebruiker die altijd maar melding maakt van issues? Inzicht in de prestaties van je netwerk en de ervaringen van je gebruikers zijn super relevant voor jou als IT verantwoordelijke. Het maakt het mogelijk om gefundeerde uitspraken te doen over de beschikbaarheid plus kwaliteit én sturing te geven aan de prioriteiten van je IT organisatie.

 

Inzicht, alerting en management

Zonder het juiste inzicht is je IT afdeling stuurloos. Dat moet dus op orde zijn. Daarnaast wil je over relevante incidenten vroegtijdig en automatisch geïnformeerd worden. Alleen zo kun je de juiste opvolging bieden, bij voorkeur vóórdat netwerkgebruikers issues ervaren. Nog liever ben je incidenten te slim af. Door pro-actief en preventief beheer uit te voeren op je netwerk. Maar dat vraagt wel de juiste tooling en processen. Of je dit nu zelf uitvoert of uitbesteed aan een specialist. Benieuwd naar onze gereedschappen en methodieken? Neem contact op en laat je informeren.

User Experience

De ervaring van de eindgebruiker staat voorop. Want ook al staan voor de IT afdeling alle ‘lichten op groen’, het gaat erom hoe de eindgebruiker, jouw interne klant, de dienstverlening ervaart. Maar de persoonlijke ervaringen of ideeën van de eindgebruiker vormen een grillig kompas om op te varen. Je bent op zoek naar objectieve data over zijn of haar ervaringen om daaruit conclusies te trekken en acties te ondernemen. Team Wentzo beschikt over krachtige tools die je hierbij helpen. Denk bijvoorbeeld aan een User Experience Sensor die continue en device onafhankelijk testen uitvoert en uitkomsten rapporteert in een intuïtief dashboard. De uitkomsten hiervan neemt Wentzo op in haar Xperience Level Agreement: een set aan KPI’s waarbij de aandacht puur en alleen uitgaat naar de ervaring zoals jouw eindgebruiker deze beleeft.

Wentzo Network Insight

Inzicht en controle over je volledige netwerk. Dat klinkt goed, nietwaar? Maar wellicht klinkt het ook te mooi om waar te zijn. Goed nieuws voor je: het is echt mogelijk! Met de Remote Monitoring & Management (RMM) dienst Network Insight beschik je over één dashboard dat actueel inzicht geeft in al je netwerkcomponenten en hoe deze zijn verbonden. Daarnaast ontvang je alerts bij een (mogelijk) incident en worden configuratie back-ups automatisch aangemaakt. Zelfs het beheer van al je netwerkonderdelen kan vanuit dit ene dashboard plaatsvinden. Leer meer over Network Insight.

Wentzo support

Monitoring, preventief en correctief onderhoud, prestatierapportages. Je kunt proberen het als organisatie allemaal zelf te verzorgen. Maar slimmer: je besteedt het uit aan de specialist! Team Wentzo beschikt over een skilled supportdesk (24×7) en een gemotiveerd team van ervaren netwerk- specialisten en consultants. Met de juiste tools, service management processen én een persoonlijke benadering zetten wij jouw organisatie op 1. Dat scheelt jou behoorlijk wat kopzorgen en biedt bovendien stevige garanties ten aanzien van continuïteit. Lees hier meer over onze support diensten.

“De juiste monitoring- en managementtools, gecombineerd met adequate servicemanagement processen, staan garant voor de continuïteit van jouw netwerkomgeving!”

Klaas-Jan van Roekel, strategisch adviseur bij Wentzo

Capacity Management

Vooruitkijken naar de toekomst en tijdig anticiperen op wijzigingen die de toekomst brengt. Dat is in het kort wat Capacity Management inhoudt. Daarmee is dit een zeer relevant service management proces voor je bedrijfsnetwerk. Want veel organisaties laten zich overvallen door veranderende omstandigheden, die dwingen tot ad-hoc noodgrepen. Dat dit én onrust teweegbrengt én vaak grote financiële gevolgen heeft, blijkt uit talloze praktijkvoorbeelden. Overwogen, doordachte beslissingen ontstaan in een omgeving waarin periodiek en op basis van concrete data de dagelijkse operatie geëvalueerd wordt en er een goede verstandhouding met de ‘core business’ is. Een keer verder sparren? Neem contact op met één van onze adviseurs.

 

Het beheer van je huidige netwerk uitbesteden?

Managed services zoals WiFi as a Service of Network as a Service kennen een grote opmars. Maar wellicht beschikt jouw organisatie over een netwerk dat zowel technisch als financieel nog niet afgeschreven is. Is het dan ook mogelijk om de monitoring en het management uit te besteden aan Wentzo? Jazeker. Maar let wel: wij kijken kritisch naar je huidige netwerk, het huidige én te verwachten gebruik. We maken een inventarisatie van beide, leggen eventuele risico’s bloot en trekken samen met jou de conclusie of het beheer van het netwerk ‘as is’ kan worden overgedragen of dat er eerst nog werk aan de winkel is. Na de acceptatie van het netwerk, zijn wij verantwoordelijk voor het functioneren van het netwerk en rapporteren we jouw organisatie over de KPI’s zoals beschikbaarheid, eventuele incidenten én de opvolging daarvan. Zo kun jij optimaal regie voeren en ontstaat er tijd en ruimte voor andere zaken. Goed verhaal, toch?!

Cloud networking management met Aruba Central

Netwerk vendoren bieden steeds krachtiger tools om je netwerk te monitoren en te managen. Zo ook onze partner Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company. Aruba Central is hun cloud based management omgeving waarin je zowel je switches, WiFi als een SD-WAN oplossing kunt beheren. Voor één locatie, maar ook voor duizenden all over de planeet. Aruba Central zit boordevol slimme features, die gebruikmaken van Machine Learning en Artificial Intelligence. Check de demo of beter: vraag er één bij ons aan!