Skip navigation Menu

Levertijden en prijswijzigingen

Hoe hiermee om te gaan?

wentzo-boog

Wat hebben je nieuwe zithoek, je pas bestelde elektrische bolide en het nieuwe netwerk voor je organisatie gemeen? Inderdaad: alle laten langer op zich wachten dan je gewend bent. En dat is vervelend, maar je kunt hier op anticiperen.

Het zal niemand ontgaan zijn: door allerlei wereldwijd spelende problemen, ervaren fabrikanten grote uitdagingen in de levering van uiteenlopende producten. Het meest bekende voorbeeld is wellicht de auto-industrie, maar ook IT producenten worden geconfronteerd met grote uitdagingen. Niet alleen het chiptekort speelt hen parten, maar ook andere gevolgen van de coronapandemie en de oorlog in Oekraïne houden hen ’s nachts wakker. Als afnemer merk je in de regel twee vervelende gevolgen: levertijden zijn vaak onduidelijk, maar nemen fors toe en ook de tarieven van de meeste producten vallen hoger uit. In de wereld van networking is dit helaas niet anders.

Weerslag voor Wentzo

En daarmee heeft deze situatie ook voor onze organisatie zijn weerslag. Zo moeten we er rekening mee houden dat fabrikanten – soms plotsklaps – hun tarieven verhogen of dat de levering van bepaalde componenten toch langer op zich laat wachten dan voorzien. En in dat laatste geval raakt dit ook direct onze projectplanning, bijvoorbeeld omdat die ontbrekende, maar essentiële coreswitch voor dat ene project nog niet ontvangen is. Je kunt je voorstellen dat het onze projectmanagers niet makkelijker wordt gemaakt!

Anticiperen

Nu speelt deze situatie natuurlijk al langer dan vandaag. En om de gevolgen voor onze afnemers zoveel als mogelijk te beperken, anticiperen we voortdurend op de ontwikkelingen. Zo houden we onze voorraden zoveel als mogelijk op peil of informeren we onze afnemers over interessante alternatieven. Zo leveren sommige fabrikanten nu (licht) aangepaste producten met een korte levertijd. Denk bijvoorbeeld aan accesspoints zonder BLE chip of een switch met een andere voeding die minimaal hogere geluidswaardes kent. Daarnaast voeren we tijdig het gesprek met onze klanten die voornemens zijn om (het) netwerk(onderdelen) te vervangen. Door vroegtijdig de mogelijkheden te verkennen, kunnen we hen tegen passende tarieven en binnen de beoogde planning van dienst zijn.

Continuïteit borgen? Ga in overleg!

Ben jij benieuwd wat we voor jouw specifieke situatie kunnen betekenen? En hoe we de continuïteit van het primaire proces borgen zonder concessies te doen aan de kwaliteit? Leg dan contact met één van onze adviseurs!

Privacyverklaring  |  Cookieverklaring | Algemene voorwaarden | Sitemap | English | Copyright WiFi.nl